Monday, March 23, 2009

beurtje 3, case of the mondays..


In het holst vd nacht ging vanochtend het wekkertje..0345, opstaan, kop koffie... nog een kop koffie.. bammetje...kop koffie, douchen uniform aan en 0430 melden op t vliegveld.. althans dat was de planning.. werkelijke agenda zag er als volgt uit.. 0350 wekkertje.. 0355 nog een keer 0400 nog een keer en toen om 0415 bedacht toch maar eens mijn warme mandje te verruilen voor de douche. Dat gedeelte van die kop koffie kwam trouwens wel goed en er kon zelfs nog een sigaret van af ook!!0500 gemeld.. mass and balance in elkaar gevlooid,, wilde natuurlijk niet lukken.. de rest beetje geklust , pre flight inspectie en om 0645 knallen met die kist! tot zover prima.. zonnetje kwam net boven superstitious maintain zetten, zicht was slecht maar het was stabiel en rustig vliegweer. En op t moment dat we wat airwork gaan doen.... pats... blackoutje..ik wist toch opeens de meest simpele checklist niet meer?!?!maar goed.. daar hebje dus een checkLIST voor en kon aardig doormodderen.. airwork boven ging op zich prima...maar merkte dat de instructeur baalde dat ik een beetje liep te klooien..na een uur aanmodderen de descent ingezet, die gepaard gaat met een checklist.. die ik voor 3/4e deel nog wel wist.. en approach gevlogen die gelukkig precies uitkwam in t verlengde van de baan! dan nog even stoeien met flaps en hoogte/ snelheid en dan maar kijken of we de kist netjes op de blokken kunnen parkeren, in theorie prima te doen máár in werkelijkheid?!?!?!?!!!....vandaag in ieder geval óók goed te doen want de landing was precies volgens het boekje!maar de instructeur zat nee schuddend met zijn hoofd tussen zijn knieën.. dus ik dacht dat ik bijzonder had opgeklooot.. terwijl ik het zelf wel een strakke landing vond, gelukkig washet tegendeel waar want de instructeur vond het een geweldige landing en dit had de rest van de vlucht voor een groot deel goed gemaakt..althans dat denk ik wat de debriefing was mild:P


Blijkbaar was het de trend van de dag want mijn crewmaatje Achterin liep bijzonder lekker te stoeien boven én tijdens zijn touch&go's! heb heerlijk kunnen chillen achterin bij "Achterin".


Nu weer de operation manual in om even wat nodige memory items te stampen! Morgen 0630 beurtje 4, circuit vliegen en airwork! keep you posted

2 comments:

  1. Oeps, 't valt ook niet mee he knul
    om in het holst van de nacht uit je
    warme mandje te kruipen. Ja, 't leven
    kan soms "hard" zijn. Maar goed, morgen
    nieuwe dag, nieuwe kansen !!! Zet m op,
    want je kunt het !!!!
    Dikke kus pap en mam

    ReplyDelete
  2. Ahhh jij en je bed verlaten is ook geen combi he ;-)

    Kus!

    ReplyDelete