Sunday, June 28, 2009

IFR


Sinds mijn laatste update is er alweer een hoop gebeurd! hoop simsessies en wat actual flights!
Ben nu bij actual 8 en sim7 ( van de 8 beurten) Ook mijn module evaluatie actual 7 gevlogen en ging prima! procedures zaten er goed in, airwork was netjes en ook radialen en holdings bleken geen probleem. Sim6 was het vliegen van approaches (naderingen). VOR (op afstand en hoogte gerelateerd vluchtpad naar een vliegveld) en ILS (naaldjes volgen en zodoende een vastgelegd aanvliegpad vliegen) gingen prima! Totally made the day of the instructor zoals hij zelf al zei. Was er zelf ook niet ontevreden over,,Morgen avond mag ik het tijdens actual beurtje 7 gaan proberen.. met tropische temperaturen van rond de 41 graden zal het in het echt waarschijnlijk minder soepel verlopen als in de simulator maar ik ga uiteraard mijn best doen!

Eén ding is zeker en dat is dat ik snel ga! 15 vluchten in 10 dagen! Ik heb het geluk dat mijn instrcteur van maan tot vrijdag vliegt en vrijwel alleen savonds.. Dus mijn nachturen en landingen lopen al aardig op! het is fantastisch vliegen snachts! Ontzettend stabiel en je hebt prima uitzicht over de vele lampjes die je tot aan Phoenix kunt zien, totdat je onder kap moet van de instructeur en je vervolgens 1 uur alleen maar naar de klokjes zit te turen! Ook ander verkeer is verdacht makkelijk te vinden! heerlijk! en dan het landen! wat ontzettend vet! je zet hem neer in een zwart gat omringd met lampen, tot de laatste 50 ft waar je de baan een beetje kunt zien dankzij het landingslight. vervolgens de baan af taxien, de kist terugduwen naar zijn plekje en zwaar bezweet naar boven om te de-briefen! briljant!

Zoals jullie kunnen merken heb ik het bijzonder naar mijn zin! Leuke instructeur, IFR vliegen is mooi en het einde komt in zicht! Gister tijdens de barbeque kregen marvin en nacht apotheker hun wing! dan begint het behoorlijk te kriebelen! ik wil m!!!!!! en het liefst zo snel mogelijk natuurlijk. Goed,, niet te snel op de zaken vooruit lopen, er gaan nog behoorlijk wat zware beproevingen aan vooraf voordat ik mij mag voegen bij het gilde die we de "wings"noemen.

Anyhow..het einde komt wel degelijk in zicht! Met een brutale schatting van nog een week of 4 a 5 verwacht ik mijn CPL te vliegen. Behoorlijk optimistisch maar niet geheel onreeel! Het is alleen hopen op vliegbaar weer en vliegtuigen die het blijven doen. De oude beestjes hebben behoorlijk te lijden onder dit tropische weer. Elke dag zijn er wel kisten kapot. Maar goed, de helden van maintenance proberen ze elke keer weer op te lappen zodat wij lekker kunnen sturen!

Morgen 1600 mag ik oplijnen voor beurtje 8..ook verwacht ik einde van de week mijn nacht solo te vliegen. Eerst flink stoeien met instructeur en dan voor het laatst in mijn KLS carriere solo vliegen. s'Nachts nog wel dus dat wordt een hele bijzondere ervaring. Ook al heb ik tot zover alleen maar nachtlandingen gemaakt lijkt het me heel bijzonder het dan in mijn eendje te doen!

Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn avonturen deze week. Het beloofd een avontuurlijk weekje te worden met een hoop lol en hard werken en vooral veel zweten!

keep you posted!
greets Martijn

2 comments:

  1. Hee knul,

    Geweldig, zoals je gaat ! Probeer het tempo vol
    te houden en het hoofd koel.
    Hele dikke knuffel en we zijn trots op je !!
    Pap en mam

    ReplyDelete
  2. yow Rosco P Coltrane,
    Lekker bezig hoor!! Ben benieuwd hoe je de actual ILS nadering ervaart!! Keep on going, dan zet ik alvast een ijskoud biertje neer voor je in de sjees! Let's get some dukes gigigigi

    Allies

    ReplyDelete